Nelayan Solat Diatas Bot Di Tengah Laut

Video Seorang Nelayan Solat Diatas Bot Di Tengah Laut Menarik Perhatian Dan Menginspirasikan Netizen | Semalam Ustaz Ahmad Dusuki telah memuat naik sebuah video di laman Instagram miliknya,

Yang mana video tersebut sangat memberi inspirasi kepada pengikutnya dan telah mendapat perkongsian ramai di Laman Instagram.

Video tersebut memaparkan seorang nelayan sedang mendirikan solat di atas bot di tengah-tengah lautan dengan ombak dan keadaan air laut yang tidak menentu.

”Solatlah walaupun sesukar mana pun.” Itu nasihat dari Ustaz Ahmad Dusuki.

Apa yang terlihat dalam video tersebut, nelayan itu tetap terus mendirikan solat walaupun bot tersebut di ba d4i 0mbak yang meng g4nas.

Ombak-0mb4k tersebut seolah tidak meng4nggu dirinya yang sedang mendekatkan diri kepada Allah SWT. Betapa besarnya kekuasaan Allah SWT dan keimanan yang tinggi pada diri nelayan itu.

”Solatlah walau sesukar mana, itu tandanya keimanan yang ada kepada kita, berinfaqlah walau sesedikit mana, itu lah tanda besarnya nilai akhirat kepada kita, apalah ertinya puasa tanpa solat dan infaq kita. Bernilainya ramadhan kita apabila kita sertai bersama amalan itu..”

Rata-rata pengikut Ustaz Ahmad Dusuki merasa tersentuh daripada video Nelayan Solat Diatas Bot yang telah dikongsikan oleh beliau. Subahanallah..semoga kita mampu mengambil inspirasi dari perkongsian video ini.

Sumber : IG Ustaz Ahmad Dusuki

BACA JUGA : MAKANAN TELAH DIHURUNG SEMUT, ADAKAH SELAMAT DAN BERSIH DIMAKAN?

Mesti ramai tertanya persoalan ni kan. Makanan yang betul2 kita nak makan, baru tinggal tak sampai sejam, dah dihurung semut. Adoi.. Jadi, nak buang ke atau kuis2 semut tu dan terus makan?

Kami cadangkan, lebih baik untuk buang, jika banyak sangat semut yang dah kerumun.

Walaupun tabiat semut memang tidak seperti lalat, namun adakah kita pasti semut tidak merayap di tempat yang kotor sebelum menghurung makanan kita?

Tidak mustahil jika semut tersebut membawa bakteria dan kotoran lain pada kakinya. Sudah tentu, makanan yang telah dihurung oleh semut dalam kuantiti yang banyak harus diragui kebersihannya.

Oleh itu, elakkan menjamah makanan yang dihurung oleh semut dalam jumlah yang banyak .

Gunakan deria LIHAT, HIDU DAN RASA sebelum makan.

Jaga kebersihan. Elakkan keracunan makanan

Sumber: Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan, Kementerian Kesihatan Malaysia.

Mohon Subscribe Channel Nasihat Ustaz, Semoga Ada Amalan Kita Untuk Hari Ini, Jom Buat Saham Untuk Akhirat